קניות וקניונים בלונדון

לונדון מספקת עולם ומלואו לכל חובבי הקניות באשר הם; ממותגים ועד פריטי וינטג', תוכלו למצוא הכל מהכל וכדי שתדעו בדיוק איך ואיפה, כתבנו את הטקסט שלפניכם

אז הגעתם ללונדון, העיר הגדולה, התוססת והמרתקת, ובין כל האטרקציות והחוויות שהיא מציעה, אתם בטח שואלים את עצמכם – מה עם השופינג? ובכן, אין ספק שלונדון היא גן עדן לחובבי הקניות מכל הסוגים. בין אם אתם מחפשים מותגי יוקרה נחשקים, פשפשים בשווקים צבעוניים, או פשוט רוצים לחוות את ההמולה והאנרגיות של הקניונים הענקיים – לונדון תספק את הסחורה, והרבה מעבר לזה.

ה-מקום. תכירו את אזורי הקניות הטובים ביותר בלונדון

רחוב קניות אייקוני: רחוב אוקספורד

כשמדברים על אזורי קניות בלונדון, קשה שלא להתחיל מהאייקון עצמו – רחוב אוקספורד. הרחוב הזה, שמשתרע על פני קילומטר וחצי, הוא אחד המרכזים המסחריים העמוסים ביותר באירופה, עם מאות חנויות, חלקן הגדולות בעולם בתחומן. כאן תמצאו את כל השמות הגדולים והמוכרים – זארה, פריימרק, טופ שופ ועוד רבים אחרים. האזור תמיד שוקק חיים ותוסס, עם אלפי מבקרים בכל יום. זה לא תמיד נוח או רגוע, אבל בהחלט חוויה שכל חובב שופינג חייב לעבור לפחות פעם אחת.

חנויות איכות: באזור אוקספורד סטריט

קצת הצידה מהמולת אוקספורד סטריט נמצא אזור מרילבון הציורי והמעט יותר שקט. הרחובות מרילבון היי סטריט וג'יימס סטריט מציעים תמהיל מעניין של חנויות בוטיק, מותגי יוקרה ועיצוב, וחנויות עצמאיות קטנות ואיכותיות. זהו מקום מצוין למצוא פריטים ייחודיים ובלתי נשכחים, הרחק מהנחיל הסוחף של החנויות הגדולות.

יוקרה: נייטסברידג'

אבל אם דווקא יוקרה ופאר הם מה שמעניינים אתכם, אזור נייטסברידג' המהודר הוא חובה. כאן, לאורך הרחובות סלואן סטריט וברומפטון רוד, תמצאו את שדרת חנויות המעצבים והמותגים היוקרתיים ביותר – פראדה, גוצ'י, ארמאני וכל השאר. זהו גם הבית של הרודס, כלבו היוקרה האגדי, שהוא אטרקציה תיירותית בפני עצמו. הקניות כאן לא תמיד זולות, אבל החוויה של לטייל בין החנויות המפוארות היא משהו שכדאי לחוות.

וינטג' ויד שנייה: שוק פורטבלו

לחובבי הרטרו, הווינטג' והיד-שנייה, שוק פורטבלו האייקוני הוא מקום חובה לביקור. השוק הצבעוני הזה, שמתפרס לאורך רחוב פורטבלו בשכונת נוטינג היל, הוא אחד הגדולים והעתיקים מסוגו בעולם. בכל סוף שבוע הוא הופך לתוסס במיוחד, עם מאות דוכנים שמוכרים כל דבר – מבגדים משומשים, דרך ענתיקות ועד תקליטים נדירים. זהו מקום נהדר לצוד מציאות ולמצוא פריטים מיוחדים במינם, כל זאת בתפאורה קולנועית ויפהפייה.

כל זאת ועוד הרבה מעבר לכך

אבל זה רק קצה הקרחון. ברחבי לונדון תוכלו למצוא עוד המון אזורי קניות מגניבים ומגוונים, כל אחד עם האופי הייחודי שלו. קמדן עם השווקים האלטרנטיביים והפנקיסטים שלה, בריק ליין עם החנויות היצירתיות והבוהמייניות, קובנט גארדן עם הבוטיקים היוקרתיים לצד רחוב השוק הססגוני – כל פינה בעיר מציעה משהו קצת אחר ומיוחד.

בסגנון שלכם: לפני שאתם יוצאים לשופינג בלונדון, חשבו קודם כל איזה סגנון מתאים לכם. אתם מחפשים את המותגים הגדולים והמוכרים? את היוקרה והזוהר? או אולי דווקא את הפרטים הייחודיים והחד-פעמיים? מרגע שתגדירו את זה, תוכלו למפות את המסלול שלכם ולתכנן את היום (או הימים) שלכם בהתאם. מה שבטוח, זה שלונדון מספקת מענה לכל טעם וסגנון. עכשיו רק נשאר לצאת ולגלות את זה בעצמכם.

קניות בלונדון

הקניונים השווים ביותר בלונדון

נכון, אי אפשר לדבר על חווית השופינג המלאה בלי להזכיר את הקניונים. ולמזלם של חובבי הקניות, בלונדון יש כמה מהקניונים הגדולים והמגניבים ביותר בעולם. הנה כמה שחייבים להיות בראש הרשימה שלכם:

ווסטפילד לונדון – זהו אחד הקניונים הגדולים באירופה, עם יותר מ-300 חנויות המשתרעות על שטח עצום. כאן תמצאו הכל תחת קורת גג אחת – החל ממותגי העל כמו לואי ויטון וג'ימי צ'ו, דרך רשתות בינלאומיות פופולריות כמו ג'אפ ו-H&M, ועד חנויות מקומיות ייחודיות. יש גם מתחם אוכל ובילוי ענקי, מה שהופך את הקניון למעין עיר בתוך עיר. החוויה כאן יכולה להיות קצת מבלבלת בהתחלה, אבל זה בהחלט שווה את זה עבור המבחר האדיר והנוחות של למצוא הכל במקום אחד.

One New Change – קניון חדשני ומודרני הממוקם במרכז לונדון, צמוד לקתדרלת סנט פול המפורסמת. המבנה עצמו הוא יצירת אמנות ארכיטקטונית, עם עיצוב זכוכית מרשים וגג פנורמי שצופה על קו הרקיע של העיר. בפנים תמצאו תמהיל אופנתי של חנויות, מסעדות ובתי קפה, כולל שמות כמו ריבר איילנד, טופמן ובננה ריפבליק. המקום אמנם לא גדול כמו ווסטפילד, אבל מפצה על כך באווירה אורבנית שיקית ובמיקום מעולה.

קניון סטראטפורד – ממוקם מזרחית למרכז לונדון, צמוד לאצטדיון האולימפי. זהו קניון צבעוני ומלא חיים שמתמחה באופנה במחירים נגישים. תוכלו למצוא כאן את כל הרשתות האהובות כמו פריטי, ניו לוק וריבר איילנד בגרסאות הזולות יותר שלהן. יש גם הרבה חנויות עצמאיות מקומיות עם מציאות מעולות. בסופי שבוע הקניון הופך למוקד בילוי ממש כיפי לכל המשפחה, עם אירועים, הופעות והפעלות לילדים.

קובנט גארדן – אמנם לא קניון רגיל במובן המסורתי, אבל השוק המקורה ההיסטורי הזה הוא אחד ממוקדי הקניות האהובים והשווים בלונדון. הוא מציע שילוב מנצח של חנויות מעצבים יוקרתיות, רשתות גלובליות, דוכני רחוב אותנטיים וחנויות מתנות מקוריות. כל זה לצד קפיטריות, מסעדות ופאבים שוקקים, והופעות רחוב ספונטניות לאורך כל היום. הסיור כאן מרגיש יותר כמו חוויה תרבותית מאשר סתם יציאה לקניות, וזה מה שהופך את קובנט גארדן למיוחד כל כך.

יש עוד: כמובן שזו רק רשימה חלקית. יש עוד המון קניונים שווים בלונדון כמו אלכסנדרה פאלאס, קנרי וורף והאייקוני סלפרידג'ס. בסופו של דבר, לא ממש משנה באיזה מהם תבחרו – כל אחד מהם מציע חוויה קצת שונה וייחודית. העיקר הוא פשוט לצאת, לחקור, ולתת לעצמכם לאבד את עצמכם קצת בתוך השפע המסחרר והמגוון הבלתי נגמר שלונדון מציעה.

קניות בלונדון

5 החנויות האהובות ביותר בלונדון

אוקיי, אז דיברנו על האזורים הכי שווים והקניונים שאסור לפספס. הגיע הזמן לצלול עוד קצת פנימה אל תוך השופינג. בואו נסתכל על כמה מהחנויות הספציפיות שפשוט חייבים להכיר. אלו הן החנויות שגם התיירים וגם המקומיים פשוט מתים עליהן, כל אחת מסיבותיה שלה: 

1. Topshop – זו רשת האופנה הבריטית האהובה על כולם, שמציעה קולקציות טרנדיות ואופנתיות במחירים נגישים. הסניף הענקי שלהם באוקספורד סטריט הוא מעין מקדש לחובבי האופנה, עם קומות על גבי קומות של בגדים, נעליים ואקססוריז מגניבים. יש גם קולקציות בשיתוף פעולה עם מעצבים מפורסמים שתמיד מביאות את הטרנדים הכי לוהטים לקהל הרחב. אם אתם רוצים להתעדכן במה שחם בעולם האופנה הבריטי, זו תחנת חובה.

2. Selfridges – כלבו היוקרה האייקוני הזה הוא הרבה יותר מסתם חנות. זוהי אטרקציה תיירותית בפני עצמה, עם היסטוריה עשירה שמתחילה כבר ב-1909. הבניין עצמו, עם חזיתו הניאו-קלאסית המרשימה, הוא אייקון אדריכלי בזכות עצמו. בפנים תמצאו שש קומות מפוארות של אופנה, קוסמטיקה, מתנות ועיצוב הבית, הכל תחת הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אפילו אם לא קונים דבר, מומלץ פשוט להסתובב כאן ולהרגיש את הניחוח של יוקרה והדר בריטי קלאסי.

3. Primark – לא הכל חייב להיות יקר ומפואר. פריימרק היא הדוגמה המושלמת לכך שאפשר למצוא אופנה שיקית במחירים נגישים לכולם. הרשת האירית הזו ידועה בפריטים האופנתיים והצבעוניים שלה, שתמיד עוקבים אחרי הטרנדים החמים, אבל נשארים במחירים שפויים. בסניפים הגדולים, כמו זה שבאוקספורד סטריט, תוכלו למצוא הכל מבגדים ונעליים ועד כלי בית וקוסמטיקה. זהו אחד הסודות הכי שמורים של הלונדונים לשופינג נטול דאגות.

4. Liberty London – כאן, לעומת זאת, נעבור לצד השני לגמרי של הספקטרום. ליברטי היא חנות הכלבו הכי יוקרתית ואייקונית בלונדון, שנמצאת בבניין מדהים משנת 1924. היא מפורסמת בזכות הבדים המעוטרים המיוחדים שלה, שהפכו לסמל סטטוס בפני עצמו. אבל חוץ מבדים, תמצאו כאן קולקציות אופנה נחשקות, קוסמטיקה יוקרתית, רהיטים מעוצבים, ואפילו פרחים ייחודיים בחנות הפרחים המקסימה. זוהי חוויה אסתטית מרהיבה, כמו לקפוץ לתוך עולם אחר של אלגנטיות קלאסית.

5. Harrods – ואי אפשר לדבר על קניות יוקרה בלונדון בלי להזכיר את הרודס, הכלבו האגדי שהוא מוסד בריטי בפני עצמו. הבניין האייקוני עם חזית הטרקוטה הירוקה והזהובה הוא סמל המזוהה עם לונדון. בפנים, שבע קומות מפוארות מציעות כל דבר יוקרתי שאפשר להעלות על הדעת – מאופנת מעצבים ותכשיטים מרהיבים, ועד מעדני גורמה ומחלקת צעצועים אגדית. השירות כאן הוא ברמה אחרת, עם לובשי מדים מחויטים ויחס אישי לכל לקוח. גם אם לא תקנו דבר, מומלץ פשוט ללכת לשם ולחוות פיסה מההיסטוריה והפאר הבריטי במיטבו.

עד כמה החנויות בלונדון זולות?

עכשיו כשהתלהבנו מכל הפאר והברק של חנויות לונדון, בטח מתעוררת השאלה הכי קריטית – טוב, וכמה זה עולה לי? האם השופינג בלונדון באמת יקר כמו שאומרים? התשובה, כמו תמיד, היא – תלוי איפה ומה קונים. נכון, לונדון ידועה כאחת הערים היקרות בעולם, וזה נכון גם לגבי הקניות. במיוחד אם מדברים על אזורים כמו נייטסברידג' או צ'לסי, שם חנויות המעצבים והיוקרה גובות מחירים שערורייתיים. אבל, וזה אבל גדול, לא הכל חייב לקרוע את הכיס.

רשתות ועונות

ראשית, תמיד יש את הרשתות הזולות והאהובות כמו פריימרק, H&M או ניו לוק. שם אפשר למצוא פריטים אופנתיים במחירים נוחים מאוד שלא יבייש אף עיר אחרת. שנית, העונתיות משחקת תפקיד גדול. אם פוקדים את לונדון בתקופות הסיילים הגדולים, כמו אחרי חג המולד או בסוף הקיץ, אפשר לתפוס מבצעים מדהימים, גם בחנויות ובמותגים היקרים יותר.

שווקי פשפשים ויד שנייה

ושלא נשכח את שוק המשומשות והיד-שנייה, שמאוד מפותח בלונדון. בשווקים כמו פורטובלו או בריק ליין תוכלו למצוא פריטי וינטג' ומציאות מעולות במחירים שפויים בהחלט. זה לא רק חוסך כסף, אלא גם מאפשר לכם לאמץ סגנון ייחודי ולא להיראות כמו כולם.

ועוד נקודה חשובה – המע"מ: מע"מ בבריטניה עומד כיום על 20%, אבל תיירים זכאים להחזר מס על מוצרים רבים. זה אומר שבחנויות גדולות או במותגי יוקרה, אפשר בסופו של דבר לקבל החזר של חמישית מהמחיר. זה לא מבצע מבוטל בכלל, ויכול להפוך קניות שנראו יקרות מאוד לסבירות לגמרי.

אז האמת היא שקניות בלונדון יכולות להיות יקרות, אבל לא חייבות להיות. זה עניין של לדעת איפה ומתי לחפש, להיות קצת יצירתיים, ולא להתבייש לנצל את האופציות לחיסכון שזמינות לתיירים. עם תכנון נכון, כל אחד יכול למצוא בעיר הזאת משהו שמתאים לתקציב שלו מבלי להתפשר על הסגנון והחוויה.

6 טיפים מושלמים לשופינג מוצלח בלונדון

לקראת סיום, בואו ניתן לכם עוד כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את חווית הקניות שלכם בלונדון למהנה, יעילה ומשתלמת ככל האפשר:

1. תכננו מראש – עם כל כך הרבה אפשרויות, קל לאבד את הכיוון. תעשו רשימה של החנויות והאזורים שהכי מעניינים אתכם ותכננו את המסלול בהתאם. ככה לא תבזבזו זמן יקר על סתם לנדוד בלי מטרה.

2. הימנעו משעות השיא – קניות בסופי שבוע או בשעות אחר הצהריים יכולות להיות סיוט של המולה וצפיפות. אם אפשר, נסו לתזמן את הביקורים שלכם לשעות הבוקר המוקדמות או לאמצע השבוע, ככה תהנו משקט יחסי ושירות טוב יותר.

3. נצלו את המבצעים השונים – כמו שאמרנו, אם יוצא לכם להיות בלונדון בתקופת החגים או במעבר בין העונות, זכיתם. אלו זמנים מעולים לתפוס מציאות שוות בכל החנויות הגדולות.

4. אל תתביישו במשומש – וינטג' והיד-שנייה הם לא רק דרך לחסוך כסף, הם גם אופנתיים מאוד בלונדון. אז קפצו לשווקים ולחנויות המשומשות ותגלו פריטים מיוחדים שאף אחד אחר לא ילבש!

5. קחו הפסקות – שופינג זה ספורט אתגרי, במיוחד בלונדון. תדאגו לעצמכם ותיקחו מנוחות קבועות בבתי קפה או פארקים, רק כדי לאגור קצת כוחות להמשך.

6. אל תפחדו לשאול את המקומיים – הלונדונים מכירים את העיר שלהם טוב מכל מדריך. אם מצאתם את עצמכם בחנות מקומית מגניבה, אל תהססו לשאול את המוכרים או אפילו לקוחות אחרים על המלצות לעוד מקומות דומים. לעיתים קרובות זה יוביל אתכם לפינות חמד נסתרות שלא תמצאו בספרי התיירים.

אל תשכחו: אתם בלונדון! תהנו! קחו את הזמן, תנו לעצמכם להתרגש מהחוויה, ואל תשכחו שלפעמים הקניה הכי טובה היא לא מה שהבאתם הביתה בשקיות, אלא הזיכרונות והחוויות שצברתם בדרך.

ירון לוי
ירון לוי

מדריך טיולים בלונדון המתגורר בלונדון כבר 6 שנים. עם הניסיון הרב ולאחר הדרכת מאות טיולים וסיורים בלונדון, החליט להפשיל שרוולים ולהנגיש את כל הידע והניסיון שצבר לכלל המטיילים הישראלים בלונדון באמצעות אתר "לגלות את לונדון".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *