קובנט גראדן

אם יש אזור אחד בלונדון שמייצג בצורה מושלמת את הקסם, הרומנטיקה והאווירה הייחודית של העיר, זה קובנט גארדן. השכונה הציורית והתוססת הזו, הממוקמת בחלק המערבי של לונדון, היא אחד מאתרי החובה לכל מבקר בעיר ומושכת אליה מדי שנה מיליוני תיירים מכל רחבי העולם. עם ההיסטוריה המרתקת, האדריכלות המהממת, בתי הקפה השיקיים, ואין ספור החנויות והאטרקציות, אין פלא שקובנט גארדן היא בין האזורים האהובים ביותר על מקומיים ותיירים כאחד.

מה במדריך?

במדריך הזה, נצלול לעומקה של קובנט גארדן ונחשוף את כל מה שכדאי לדעת לקראת הביקור שלכם בשכונה:

  • נספר על ההיסטוריה הייחודית שלה
  • נמליץ על האטרקציות והפעילויות שלא כדאי לפספס
  • נגלה איפה מומלץ לאכול, לשתות ולישון
  • וכמובן – איפה כדאי לעשות שופינג

אז בלי להתעכב יותר מדי, בואו נצא לסיבוב קסום בלב ליבה של לונדון – קובנט גארדן המהממת!

היסטוריה – כך קובנט גארדן הפכה למה שהיא היום

כדי להבין את הקסם והמשמעות של קובנט גארדן, צריך להתחיל מההיסטוריה העשירה שלה. סיפורה של השכונה מתחיל עוד בימי הביניים, אי שם במאה ה-13, כאשר המקום שימש כגן ירק (convent garden) של מנזר וסטמינסטר הסמוך. מכאן למעשה מקור השם "קובנט גארדן".

עם השנים, האזור החל להתפתח ולצמוח. בתקופת הרנסנס של המאה ה-16, פעלו בקובנט גארדן בתי מלאכה ליצירת משי ומוצרי יוקרה. המקום החל למשוך אליו אמנים, אצילים ואנשי חברה גבוהה. בהמשך נבנו בשכונה מבני מגורים מפוארים, תיאטראות ובתי אופרה, והיא קיבלה מעמד של מוקד תרבות ופנאי חשוב בעיר.

קובנט גארדן באותם ימים לא הייתה רק למעמד הגבוה. בשל המיקום המרכזי שלה וקרבתה לנמל, השכונה הייתה מלאה בשווקים, דוכנים ותעשיית בידור למעמד הנמוך יותר. שוק קובנט גארדן המרכזי היה ידוע כשוק הפירות והירקות הגדול של לונדון, אך בשעות הערב הוא הפך למוקד של הימורים, שתייה ועבירות מוסר אחרות.

במאה ה-18, המוניטין של קובנט גארדן כאזור בילוי ובוהמה רק הלך והתחזק. רבים מהסופרים, המשוררים והאמנים הגדולים של אנגליה, ביניהם סמואל פפיס וצ'ארלס דיקנס, אהבו לבלות ולהשתכר בפאבים ובבתי הקפה של השכונה. דמויות מפורסמות כמו המלחין הנדל והשחקנית נל גווין אף התגוררו בה.

בסוף המאה ה-19, עם הגידול בתנועה ובאוכלוסיה של לונדון, קובנט גארדן החלה לאבד מהזוהר שלה והפכה לאזור מוזנח יחסית. רק בשנות ה-70 של המאה ה-20 היא זכתה למתיחת פנים, עם שיפוץ המבנים ההיסטוריים, פינוי שוק הסיטונאות הגדול והפיכת האזור כולו למתחם הולכי רגל נקי ונגיש יותר. מאז ועד היום, קובנט גארדן שומרת על מעמדה כאזור האופנתי והמבוקש ביותר במערב לונדון, כשהיא משלבת בין עבר מפואר לבין הווה תוסס ושוקק חיים.

קובנט גראדן

אטרקציות ופעילויות – 6 דברים שחייבים לראות ולעשות בקובנט גארדן

כעת, כשאנחנו מכירים טוב יותר את סיפורה של קובנט גארדן, הגיע הזמן לצאת ולטייל! השכונה הקסומה מציעה שלל אפשרויות בילוי לכל טעם וגיל. הנה כמה מהאטרקציות והפעילויות שממש אסור לפספס בביקור בקובנט גארדן:

כיכר קובנט גארדן (Covent Garden Piazza) – לב ליבה של השכונה הוא הכיכר המרכזית והמקסימה, עם המבנים המשוחזרים היפהפיים, המזרקה המפורסמת והאווירה הססגונית. בכיכר תוכלו למצוא שפע של אמני רחוב, נגנים ושחקנים, ולהתרשם מההופעות המגוונות והמיוחדות שלהם. זהו גם מקום מצוין, כשמזג האוויר נאה, להשתזף על ספסל, לשבת בבית קפה או להתחיל את הסיבוב בין החנויות והדוכנים.

בית האופרה המלכותי (Royal Opera House) – מבנה מרשים זה הוא אחד מבתי האופרה המפורסמים והחשובים בעולם, ומארח הופעות של להקות בלט, אופרות וקונצרטים ברמה הגבוהה ביותר. גם אם לא הולכים לראות הופעה, שווה לבקר כאן כדי להתרשם מהאדריכלות המדהימה ולשמוע על ההיסטוריה העשירה של המקום בסיור מודרך מאחורי הקלעים.

מוזיאון לונדון לתחבורה (London Transport Museum) – בבניין ויקטוריאני מרהיב ממוקם מוזיאון ייחודי ואינטראקטיבי שחוגג את ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בלונדון. כאן תוכלו לראות מודלים של אוטובוסים, רכבות תחתיות ומוניות משנים עברו, ללמוד על התפתחות מערכת התחבורה בעיר, ואפילו לנהוג בסימולטור של רכבת תחתית אמיתית!

Seven Dials – בכל מפה של לונדון מהמאה ה-17 תראו את צומת הרחובות המיוחד הזה, שבו נפגשים שבעה רחובות שונים במעגל אחד עם עמוד שעון במרכזו. כיום זהו אזור תוסס במיוחד, עם עשרות חנויות בוטיק, מסעדות ובתי קפה שווים. קחו שעה-שעתיים כדי להסתובב פה בין הסמטאות והחנויות ולחוש את האווירה הייחודית של המקום.

נייל מרקט (Neal's Yard) – אם הגעתם לסבן דיילס, אל תפספסו את הכניסה הקטנה אל הפינה הקסומה והצבעונית הזו. נייל יארד הוא רחוב צר וחבוי עם מבנים בצבעי פסטל, חנויות מיוחדות (כולל חנות הגבינות המפורסמת Neal's Yard Dairy) וחצר קטנה עם ספסלים ועצים. זה מקום מקסים לשבת עם כוס קפה, להירגע קצת מהעומס של לונדון וליהנות מהאווירה הרגועה והמיוחדת.

שוק ג'ובלי (Jubilee Market) – שוק קטן ומקסים הממוקם בכיכר הדרומית של קובנט גארדן. מדי יום שלישי עד ראשון תוכלו למצוא כאן דוכנים של אנטיקות, תכשיטים, בגדים, אומנות ומלאכת יד. בשאר הימים מתקיים כאן שוק אוכל נהדר עם דוכני רחוב של מאכלים מכל העולם.

מסעדות ובתי קפה – המקומות בהם כדאי לאכול בקובנט גארדן

יופי של טיול מצריך גם יופי של אוכל, ובתחום הזה קובנט גארדן היא אולסטאר אמיתית. בין הסמטאות הציוריות מסתתרות מסעדות וקפיות מכל הסוגים, המגישות אוכל משובח ואווירה מצוינת. הנה כמה מהמקומות האהובים עלינו:

1. Dishoom – מסעדה הודית מעולה בהשראת בתי הקפה הישנים של בומביי. האוכל אותנטי וטעים בטירוף, השירות מדהים והמחירים הוגנים. מומלץ במיוחד לארוחת בוקר או ברנץ' בסופ"ש.

2. The Oystermen Seafood Bar & Kitchen – מסעדת דגים ופירות ים קטנה ואינטימית, המגישה את המנות הטריות והאיכותיות ביותר בסביבה. אווירה נעימה ושירות מעולה.

3. Homeslice Pizza – פיצה נפוליטנית אמיתית בסגנון ארטיזאן. בצק דק ופריך, רטבים מרעננים ושילובי תוספות מקוריים (כמו פיצה עם תה ירוק ויוזו).  כדאי לדעת: המקום מציע גם אופציות טבעוניות מעולות.

4. Cinnamon Bazaar – מסעדה קולינרית ססגונית המתמחה במטבח אסייתי-בריטי עם השפעות הודיות. האוכל פיוז'ן יצירתי ומלא טעם, העיצוב צבעוני ומזמין.

5. Balthazar – סניף לונדוני של הביסטרו הניו יורקי האהוב, עם אותו תפריט קלאסי של מנות צרפתיות, אווירה של ברסרי פריזאי והמון סטייל. מצוין גם לעסקית או לדייט רומנטי.

6. Jacob the Angel – בית קפה חמוד ונחבא כמעט במרתף, עם קפה מעולה (קולומביאני!), לחמים טריים וכריכים טעימים. מקום אידיאלי להתחיל בו את הבוקר בקובנט גארדן.

7. Monmouth Coffee Company – אם אתם אוהבי קפה אמיתיים, אתם חייבים לעצור פה. אחד מבתי הקפה הוותיקים והמצוינים בלונדון, עם פולי קפה נבחרים מכל העולם ואווירה של בוטיק קטן ואינטימי.

8. Ladurée – סניף לונדוני של בית הקפה הפריזאי המפורסם. בואו לכאן ליהנות מאחד המקרונים הטובים בעולם, מתפריט קינוחים משגע ומהאווירה הסופר-רומנטית והמפנקת.

קובנט גראדן

תשנו על זה – 5 מלונות מומלצים בקובנט גארדן

אז התאהבתם בקסמה של קובנט גארדן ורוצים להישאר פה קצת יותר מביקור חטוף של כמה שעות? אין בעיה! יש בשכונה מלונות מצוינים לכל תקציב ודרישה. הנה חמישה מהמלונות המומלצים ביותר באזור:

The Henrietta Hotel – מלון בוטיק מעוצב ואינטימי עם 18 חדרים מפנקים, הממוקם בלב קובנט גארדן במבנה משוחזר מהמאה ה-19. החדרים מרווחים ומאובזרים בכל הפינוקים, יש מסעדה נהדרת וגג עם נוף פנורמי על העיר. לחצו כאן לפרטים נוספים

Covent Garden Hotel – מלון יוקרתי ברשת פירמדייל היוקרתית, במיקום מעולה ליד כיכר קובנט גארדן. מציע חדרים מפוארים ומעוצבים, שירות ברמה גבוהה, מסעדה איטלקית משובחת וספא מפנק. לחצו כאן לפרטים נוספים

The Resident Covent Garden – אופציה נהדרת למטיילים עצמאיים או משפחות. דירות מרווחות ומאובזרות היטב עם מטבחון, הממוקמות במבנה ויקטוריאני יפהפה. יש גם לובי נעים עם משחקים ומתקני קפה ותה חינם. לחצו כאן לפרטים נוספים

Strand Palace Hotel – מלון גדול עם היסטוריה ארוכה, הממוקם על הרחוב הראשי של קובנט גארדן. מציע מגוון רחב של חדרים במחירים נוחים יחסית, כמה מסעדות, בר על הגג ומכון כושר מאובזר. לחצו כאן לפרטים נוספים

Z Hotel Covent Garden – בחירה מצוינת לתקציב מוגבל. חדרים קטנים אך מעוצבים ונקיים מאוד, במיקום מעולה ממש מול כיכר קובנט גארדן. האווירה צעירה וידידותית, יש גם טרקלין גג נחמד לשתות בו בערב. לחצו כאן לפרטים נוספים

קובנט גראדן

שופינג – קניות, בוטיקים ומציאות בקובנט גארדן

וכמובן, אי אפשר לדבר על קובנט גארדן בלי להזכיר את חווית הקניות המיוחדת שהיא מציעה. השכונה ידועה כאחד המוקדים האופנתיים והמגניבים של לונדון, ויש בה מבחר מסחרר של חנויות מכל הסוגים והמינים. הנה כמה מהאזורים והחנויות שאסור לפספס:

  • כיכר קובנט גארדן והשוק – בכיכר המרכזית עצמה תמצאו עשרות דוכנים של מזכרות, בגדים, אביזרים ומתנות. התחום המערבי של השוק (Jubilee Hall) מוקדש לאופנה וינטג' ואנטיקות.
  • Seven Dials – כל שבעת הרחובות שמתחברים בצומת הזה מלאים בחנויות שוות. תמצאו פה מותגים מוכרים כמו Urban Outfitters ו-MAC לצד מעצבים עצמאיים ויצרני נישה.
  • Floral Street – רחוב הפרחים של קובנט גארדן הוא גן עדן לאופנה ועיצוב. כאן תגלו שלל חנויות של מותגי יוקרה כמו אגנס בי ודיזל, לצד בוטיקים מקומיים ומיוחדים יותר.
  • Neal Street – עוד רחוב הכולל תמהיל מעניין של רשתות גדולות (כמו M&H וזארה) ובוטיקים עצמאיים קטנים יותר. שווה במיוחד בשביל החנות הענקית והמגניבה של נייק.
  • The Shop at Bluebird – חנות קונספט אופנתית בפסג' מקסים מהמאה ה-19. כאן יש קולקציות מעצבים מובילים לצד מותגים עולים, אביזרים, מוצרי טיפוח וגם בית קפה מגניב בפנים.
  • Benjamin Pollock's Toy Shop – אם יש לכם ילדים (או אם אתם כמונו ואוהבים חנויות צעצועים גם בתור מבוגרים) אתם חייבים להיכנס לחנות הצעצועים הקסומה והמיוחדת הזאת, שמתמחה בבובות, דגמי נייר וצעצועים בסגנון רטרו ונוסטלגי.
  • Stanfords – חנות ספרים ומפות שהיא אחת המוכרות והאהובות בלונדון, במיוחד בקרב מטיילים וחובבי גיאוגרפיה. מפות מכל העולם, מדריכי טיולים, ספרי מסעות ועולם, הכל במקום אחד וינטג'י וסופר מגניב.

לגזור ולשמור – קובנט גארדן בכמה מילים

אז זהו, סיימנו את הסיבוב הקסום שלנו בקובנט גארדן! אנחנו מקווים שהצלחנו להעביר לכם ולו במעט את האהבה שלנו לשכונה המיוחדת והיפהפייה הזו. קובנט גארדן היא באמת פנינה אמיתית בלב לונדון, מקום שמשלב היסטוריה מרתקת, תרבות עשירה, אדריכלות מהממת ועולם שלם של בילויים, טעמים וחוויות בלתי נשכחות. בין אם אתם מבקרים בבירה הבריטית לכמה ימים או שבאתם לטיול ארוך יותר, קובנט גארדן היא בהחלט אחת מנקודות החובה בכל מסלול. אתם יכולים בקלות להעביר פה יום שלם או יותר, להסתובב בין הכיכרות והרחובות הציוריים, לראות אמנים ברחובות, לאכול אוכל משובח, לקנות מזכרות ופריטי אופנה מיוחדים ופשוט להרגיש את הוויב הייחודי והמיוחד של השכונה.

אז קדימה, תתכננו ביקור בקובנט גארדן כבר בטיול הבא שלכם בלונדון! תיכנסו לבתי הקפה הקטנים, תתפעלו מהופעות הרחוב, תיכנסו לחנויות המגניבות, תצפו במופע בבית האופרה או סתם תשבו על ספסל בכיכר המרכזית ותראו את העולם חולף. אנחנו בטוחים שתתאהבו בקובנט גארדן בדיוק כמונו, ושתצאו עם המון חוויות וזכרונות מתוקים. 

כמו שאומר הפתגם הבריטי הידוע: "כשאתה משועמם מלונדון, אתה משועמם מהחיים". ועם קובנט גארדן הקסומה, סביר להניח שלעולם לא תשתעממו.

ירון לוי
ירון לוי

מדריך טיולים בלונדון המתגורר בלונדון כבר 6 שנים. עם הניסיון הרב ולאחר הדרכת מאות טיולים וסיורים בלונדון, החליט להפשיל שרוולים ולהנגיש את כל הידע והניסיון שצבר לכלל המטיילים הישראלים בלונדון באמצעות אתר "לגלות את לונדון".