שורדיץ לונדון

אם אתם מחפשים לחקור פינה תוססת, יצירתית ומלאת אופי בלונדון, אל תחפשו יותר מרחוב שורדיץ. שכונה אקלקטית זו במזרח לונדון הפכה בשנים האחרונות לאחד האזורים המתפתחים והמסקרנים ביותר בעיר, עם אווירה ייחודית, היסטוריה עשירה ושפע של אטרקציות ובילויים.

במאמר זה נצלול לעומק אל תוך הקסם של שורדיץ, נחקור את הסיפור המרתק שלה, נגלה את האטרקציות השוות ביותר לביקור ונספק טיפים מועילים על איפה לאכול, לישון ולעשות שופינג. בין אם אתם מתכננים לבקר בשורדיץ בקרוב או שסתם תמיד רציתם ללמוד עוד על השכונה הססגונית הזו, המאמר הזה בשבילכם. אז בואו נצא למסע אל לב שורדיץ!

מה מחכה לכם בשורדיץ: 6 מהאטרקציות והחוויות שאסור לפספס

כשמגיעים לשורדיץ, יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות שלפעמים קשה להחליט מאיפה להתחיל. הנה כמה מהאטרקציות והחוויות הבולטות ביותר שפשוט אסור לפספס:

1. בריק ליין (Brick Lane) – אם יש רחוב אחד שמסמל את האופי האקלקטי והתוסס של שורדיץ, זה בריק ליין. רחוב צבעוני זה שוקק חיים ואנרגיות, עם מסעדות בנגליות ואסייתיות, חנויות וינטג' מגניבות, סטודיו אמנים מקומיים וקירות מלאים בגרפיטי מרהיב. טיול לאורך בריק ליין הוא חוויה בפני עצמה, ודרך מצוינת להרגיש את הדופק של השכונה.

2. שוק ספיטלפילדס (Spitalfields Market) – ממש בקצה של בריק ליין, תמצאו את שוק ספיטלפילדס ההיסטורי והתוסס. זהו אחד משוקי הרחוב הגדולים והמפורסמים בלונדון, עם מאות דוכנים המוכרים הכל מאופנה ועיצוב ועד לאוכל רחוב טעים ומפתה. השוק מתקיים כל יום, אבל הזמן הכי שווה להגיע הוא בסופי שבוע, אז יש הרבה יותר דוכנים והאווירה במיטבה.

3. גלריות אמנות – שורדיץ היא גם מוקד של תרבות ואמנות עכשווית, עם גלריות רבות המציגות אמנים מקומיים ובינלאומיים מסקרנים. כמה מהגלריות הבולטות כוללות את גלריית ווייטצ'אפל (Whitechapel Gallery), ריץ' מיקס (Rich Mix) והחלל לאמנות עכשווית פאראסול יוניט (Parasol Unit). בין אם אתם חובבי אמנות מושבעים או סתם מחפשים השראה, שווה להקדיש זמן לחקור את הסצנה האמנותית התוססת של שורדיץ.

4. פארק ויקטוריה (Victoria Park) – אחרי כל ההמולה והאנרגיות של שורדיץ, לפעמים בא להירגע קצת בחיק הטבע. למזלנו, פארק ויקטוריה המקסים נמצא ממש מעבר לפינה. זהו הפארק הציבורי הגדול והמפורסם ביותר במזרח לונדון, עם מרחבים ירוקים, אגם יפהפה, גני משחקים לילדים ושפע של אפשרויות פיקניק והירגעות. בקיץ ניתן ליהנות בפארק גם מהופעות מוזיקה ומפסטיבלים שווים.

5. בוקס פארק (BoxPark) – אם חשבתם שראיתם כבר הכל, חכו שתראו את BoxPark. זהו מתחם קניות ובילוי אורבני ייחודי שנבנה כולו ממכולות משומשות שהוסבו לחנויות אופנה, ברים, מסעדות ומועדוני מוזיקה. BoxPark הוא מעין גרסה היפסטרית של קניון, עם אווירה מגניבה ומבחר מרשים של מותגים מקומיים ובינלאומיים.

6. קולומביה רוד פלאוור מרקט (Columbia Road Flower Market) – בכל יום ראשון, הרחוב הציורי הזה הופך לשוק פרחים אדיר וצבעוני. החל מהשעה 8 בבוקר, קולומביה רואד מתמלא בעשרות דוכנים מקסימים המוכרים מגוון עצום של פרחים, צמחים ושתילים במחירים נוחים. מלבד הפרחים עצמם, האווירה בשוק מדהימה וכיפית, עם מוכרים קולניים, קהל שמח וניחוחות נפלאים. גם אם לא קונים כלום, מומלץ מאוד לבקר בשוק ולהירגע מהמראות והצבעים המשמחים.

שורדיץ

הסיפור של שורדיץ – מהתחלות צנועות לשכונה הכי מגניבה בעיר

שורדיץ היא לא רק אטרקציות ובילויים – מאחוריה עומד סיפור מרתק של התחדשות והתפתחות. בואו ניקח הצצה קצרה לעברה של השכונה הססגונית הזו.

ההתחלה: בתחילת דרכה, במאה ה-17, שורדיץ הייתה בעיקר אזור תעשייתי שקט, הרחק מההמולה של מרכז לונדון. באותה תקופה, השכונה הייתה ידועה בעיקר בזכות תעשיית המשי והטקסטיל שהתפתחה בה. עם הזמן, הושק גם ייצור רהיטים וגילוף עץ באזור, וכך שורדיץ הפכה למרכז חשוב של מלאכה ויצירה.

המהפכים: המהפך הגדול הגיע במאה ה-19, כאשר גלי הגירה גדולים מאירופה הגיעו ללונדון והתיישבו בשורדיץ הזולה יחסית. קבוצות גדולות של יהודים מרוסיה ומזרח אירופה, כמו גם מהגרים מצרפת ואירלנד, יצרו בשורדיץ תרבות מגוונת ותוססת. נפתחו בתי כנסת, חנויות וסדנאות, והשכונה זכתה לכינוי "הרובע היהודי של מזרח לונדון". אך לאחר מלחמת העולם השנייה, הזוהר של שורדיץ התפוגג. רבים מהמהגרים עזבו, בתי המלאכה ננטשו והשכונה נכנסה לתקופה של שקיעה כלכלית ודעיכה חברתית. הבניינים הישנים הוזנחו, העסקים נסגרו, ונדמה היה ששורדיץ תיעלם מהמפה.

ההתחדשות: למרבה המזל, בשנות ה-90 התחיל גל חדש של חדשנות ויצירתיות לפעם בשכונה הישנה. אמנים, יזמים ויוצרים צעירים נמשכו לשורדיץ בזכות שכר הדירה הזול והמרחבים הגדולים שהתאימו לסטודיו ולופטים. בהדרגה, הרחובות התמלאו בגלריות, מועדונים, חנויות עיצוב וסצנת אוכל מקורית. שורדיץ הפכה למוקד החדש של האנדרגראונד והיצירה העצמאית, וזכתה למוניטין כאזור הכי מגניב ואופנתי במזרח לונדון.

היום: כיום, שורדיץ ממשיכה לפרוח ולהתפתח. היא שומרת על האופי האקלקטי והיצירתי שלה, אך גם מושכת אליה יותר ויותר מבקרים, עסקים ותושבים חדשים מרחבי העולם. על אף השינויים והתמורות, שורדיץ נשארת נאמנה לשורשים שלה כמקום של חדשנות, גיוון תרבותי ואנרגיות בלתי פוסקות. וזה בדיוק מה שהופך אותה למקום כל כך מיוחד וייחודי לביקור ולחקירה.

שווות טעימה! 5 מסעדות בשורדיץ שחייבים לנסות

אחד הדברים הכי כיפיים בשורדיץ זו סצנת האוכל המגוונת והמפתיעה שלה. בין אם אתם מחפשים אוכל רחוב זריז וטעים, או ארוחה איכותית במסעדת שף, השכונה מציעה מגוון מסחרר של אופציות. הנה כמה המלצות שוות במיוחד:

Dishoom – אם יש מסעדה אחת שכולם מדברים עליה בשורדיץ, זו Dishoom. זוהי מסעדה הודית אותנטית בהשראת בתי הקפה של בומביי, עם עיצוב וינטג' מהמם, שירות מדהים ואוכל פשוט מעולה. ההמלצות החמות כוללות שקשוקה, קציצות לאם ופאב ביריאני משגע. רק תקפידו להזמין מקום מראש – Dishoom תמיד מפוצצת.

Andina – עבור טעימה של דרום אמריקה, Andina היא הכתובת המושלמת. המסעדה הפרואנית העדכנית והססגונית מציעה מנות בריאות, טריות וססגוניות כמו סביצ'ה, קציצות קינואה אפויות ועוד. האווירה נהדרת, השירות חם והאוכל פשוט טעים בטירוף.

Pizza East – רוצים פיצה שתשאיר אתכם בפה פעור? לכו על Pizza East. הפיצרייה האהובה הזאת שוכנת במרתף של מחסן תעשייתי ישן, עם עיצוב מינימליסטי מגניב ותנור עצים ענק שמפיק פיצות דקיקות ופריכות. התוספות יצירתיות, הבצק נהדר, והאווירה סופר כיפית ונוחה.

The Clove Club – עבור חוויה קולינרית יוקרתית יותר, אי אפשר לפספס את The Clove Club. זוהי מסעדת שף מפוארת שהפכה את שורדיץ ליעד חובה עבור חובבי האוכל הגורמה. השף אייזק מקונל מכין כאן מנות עונתיות מפתיעות ויצירתיות, כאשר התפריט משתנה כל הזמן בהתאם לחומרי הגלם הטריים ביותר. שימו לב: המסעדה זכתה בכוכב מישלן ונחשבת לאחת הטובות באנגליה כולה.

Smokestak – לפעמים מתחשק סתם בשר טוב ועסיסי, ועבור זה יש את Smokestak. הברביקיו האגדי הזה מתמחה בנתחי בשר מעושנים שעות על גחלים, כאשר הבשר נמס בפה והטעמים מושלמים. חובה לנסות את הצלעות, הברסקט וכדורי מק אנד צ'יז עם רוטב צ'דר. העיצוב של המקום תעשייתי ומגניב, עם אווירה של מנגל חצר שכונתי מושקע.

שורדיץ

איפה לישון בשורדיץ? המלונות השווים והנוחים ביותר

אחרי יום שלם של טיולים, אכילה וחוויות בשורדיץ, בטח תרצו מקום נוח ונעים לישון בו. השכונה מציעה מבחר מגוון של מלונות לכל תקציב וסגנון, החל ממלונות יוקרה ועד אכסניות זולות ונוחות. הנה כמה מהאופציות המומלצות ביותר:

The Hoxton, Shoreditch  – מלון בוטיק אופנתי ושמח הממוקם בלב ליבה של שורדיץ. הוא מתאים מאוד למטיילים צעירים ותוססים שרוצים להיות קרובים לכל ההתרחשות. העיצוב כאן אקלקטי ומגניב, עם רהיטים וינטג', אמנות מודרנית וחדרים קומפקטיים אבל מהממים. האווירה נעימה וידידותית, והמחירים סבירים יחסית לאיכות. לפרטים נוספים לחצו כאן

Mama Shelter London Shoreditch – מחפשים מקום צבעוני ומלא אנרגיה לישון בו? Mama Shelter הוא בשבילכם. רשת המלונות הצרפתית הידועה פתחה סניף במזרח לונדון, והתוצאה היא מלון שמח, קליל וקצת משוגע. החדרים עוצבו בהשראת קומיקס, עם מדבקות קיר מצחיקות וריהוט נועז. בלובי תמצאו מסעדה אורגנית, בר קריוקי, ואפילו שולחן פינג פונג לאורחים הערניים. לפרטים נוספים לחצו כאן

Boundary London – אם בא לכם קצת יותר פאר ויוקרה, Boundary London הוא מלון הבוטיק האולטימטיבי. הוא שוכן בבניין ויקטוריאני ענק ומפואר שעבר שיפוץ מדהים, וכל פרט בו, מהרהיטים ועד המצעים, הוא פסגת העיצוב. יש כאן גם גלריית אמנות, מסעדה נהדרת, וגג עם גינה ונוף מטריף. החדרים רחבים ומפנקים, והשירות ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים נוספים לחצו כאן

citizenM London Shoreditch – לחובבי הטכנולוגיה והחדשנות מומלץ מאוד על citizenM. זהו מלון חכם ומתקדם שבו הכל נשלט דרך אפליקציה בטאבלט – החל מהתאורה והטמפרטורה בחדר ועד להזמנת אוכל ושירותים נוספים. העיצוב מינימליסטי ומגניב, עם חללים משותפים מרווחים וחדרים קומפקטיים אבל נוחים מאוד. האווירה צעירה וטכנולוגית, והמחיר מעולה ביחס לאיכות. לפרטים נוספים לחצו כאן

שורדיץ

קניות, קניות, קניות – 5 אזורי שופינג שווים בשורדיץ

שורדיץ היא גם גן עדן לחובבי הקניות, עם מגוון מסחרר של חנויות, שווקים ומתחמי אופנה ועיצוב. בין אם אתם מחפשים מציאות וינטג', מותגים עצמאיים, או סתם מזכרות מגניבות, השכונה הזו תספק את הסחורה. הנה כמה אזורי שופינג שחובה לבקר בהם:

שוק ספיטלפילדס (Spitalfields Market) – כפי שכבר הזכרנו, זהו אחד השווקים הגדולים והתוססים בלונדון, ואחד ממוקדי הקניות הפופולריים ביותר בשורדיץ. תוכלו למצוא כאן הכל, החל מאופנת וינטג' מגניבה ועד גאדג'טים מיוחדים, תכשיטים עבודת יד ואביזרים לבית. השוק פתוח כל יום, אבל הזמן הכי שווה להגיע הוא בסופי שבוע.

רחוב רדצ'רץ' (Redchurch Street) – אם בא לכם לגלות מעצבים עצמאיים ומותגי בוטיק שאף אחד עוד לא מכיר, רדצ'רץ' סטריט הוא המקום. זהו רחוב אופנתי ויפהפה עם שלל חנויות קטנות ומיוחדות, כמו גם גלריות אמנות מקסימות ובתי קפה שקטים. תוכלו למצוא כאן בגדים, נעליים, תיקים ואקססוריז מעוצבים ואיכותיים במחירים סבירים.

בוקס פארק (Boxpark) – גם מתחם הקניות האורבני הזה הוא תחנה חובה לשופינג בשורדיץ. כפי שכבר ציינו, Boxpark בנוי ממכולות ממוחזרות שהפכו לחנויות ודוכנים מגניבים. תמצאו כאן שילוב מעניין של אופנת רחוב, מותגים מקומיים, וחנויות פופ-אפ מפתיעות. זהו גם מקום מעולה לנשנש משהו או לקנח עם קינוח טעים.

Brick Lane Market – רוצים קצת יותר אקשן וצבע? שוק בריק ליין הוא הימור בטוח. זהו שוק רחוב הומה ותוסס שבו ניתן למצוא כל דבר, מבגדים זולים מהמזרח הרחוק ועד לרהיטים עתיקים ופריטי אספנות. האווירה פה קצת יותר כאוטית והמחירים נוחים מאוד. רק תתכוננו להתמקח קצת עם המוכרים הקולניים!

קולומביה רואד פלאוור מרקט (Columbia Road Flower Market) – לבסוף, אם אתם מחפשים משהו קצת אחר, שוק הפרחים הצבעוני והריחני הזה הוא אטרקציה בפני עצמה. בואו לכאן ביום ראשון בבוקר ותיהנו ממאות דוכנים מקסימים עם פרחים, צמחים ושתילים במחירים מצוינים. זו דרך נפלאה להוסיף קצת ירוק וחיים לחופשה שלכם (או לדירה שלכם).

החוויה ששורדיץ מציעה

מקווים שהמדריך הזה נתן לכם טעימה קטנה מהקסם, הצבע והאנרגיות של שורדיץ. השכונה הייחודית הזו היא באמת מקום מיוחד ומרתק, עם שילוב נדיר של היסטוריה מפוארת, תרבות מודרנית ואווירה אקלקטית. בין אם אתם חובבי אמנות, אוכל, קניות או סתם רוצים לחוות את הצד הפחות מוכר של לונדון, שורדיץ תשאיר אתכם עם חיוך על הפנים וזיכרונות בלתי נשכחים. אז קדימה, תארזו את המזוודות, תחדדו את חוש ההרפתקנות שלכם ובואו לגלות את שורדיץ בעצמכם. החוויה מחכה לכם!

ירון לוי
ירון לוי

מדריך טיולים בלונדון המתגורר בלונדון כבר 6 שנים. עם הניסיון הרב ולאחר הדרכת מאות טיולים וסיורים בלונדון, החליט להפשיל שרוולים ולהנגיש את כל הידע והניסיון שצבר לכלל המטיילים הישראלים בלונדון באמצעות אתר "לגלות את לונדון".