לונדון בכריסמס

אין עיר בעולם שיודעת לחגוג את חג המולד בצורה כה קסומה, מרהיבה ומלאת שמחה כמו לונדון. עם שלל קישוטים מנצנצים, שווקים תוססים, הופעות מיוחדות ואטרקציות לכל המשפחה, הבירה הבריטית הופכת בחודש דצמבר ליעד חלומי לכל מי שרוצה לחוות את הקסם של כריסמס אמיתי.

בין אם אתם זוג צעיר, משפחה עם ילדים או סתם חובבי חג מושבעים, לונדון מבטיחה לכם חוויה בלתי נשכחת ומלאה ברוח החג. אז תתכוננו לארוז בגדים חמים, להצטייד ברשימת משאלות לסנטה, ובואו איתנו לגלות את כל מה שאסור לפספס בלונדון בתקופה הכי שמחה ומרגשת בשנה.

כל מה שכדאי לעשות בלונדון בכריסמס

ברגע שאתם יורדים מהמטוס בנמל התעופה הית'רו, כבר אפשר להרגיש את האווירה הקסומה של החג. העיר כולה מקושטת בשלל אורות מנצנצים, עצי אשוח ססגוניים, קישוטי רחוב מדהימים וכמובן, ההמולה השמחה של ההמונים ששוטפים את הרחובות והחנויות. אבל מעבר לאווירה הכללית, מחכים לכם המון אירועים ופעילויות שווים במיוחד שאסור לפספס:

1. שווקי חג המולד – זוהי אחת האטרקציות המרכזיות של העונה, ובהמשך נפרט עליהם בהרחבה. מדובר על עשרות שווקים מקסימים הממוקמים ברחבי העיר, עם דוכנים צבעוניים, אוכל רחוב חם ומפתה, מוזיקה שמחה ומתנות מקוריות שלא תמצאו בשום מקום אחר.

2. הופעות ומופעים מיוחדים – לונדון מתגאה במסורת עשירה של הפקות במה מרהיבות לכל המשפחה בתקופת החגים. החל ממחזות זמר קלאסיים כמו "אגוז מוסקט" או "בת הים הקטנה על הקרח", דרך להקות גוספל נפלאות וכלה בהופעות ראווה מושקעות כמו מופע המולד של הקרקס במרכז הקניות Covent Garden.

3. אטרקציות חורפיות – החל מסוף נובמבר, רבים מהפארקים והכיכרות הופכים לגני שעשועים חורפיים עם מתקני קרח, רכבות הרים זוהרות, וגלגלי ענק מוארים. מוקדי המשיכה הם כיכר טרפלגר, גני קנסינגטון, פארק הייד והגן הבוטני המלכותי בקיו, שם תוכלו להחליק על הקרח, ליהנות מדוכני שוקולד חמה ולבלות ערב קסום עם כל המשפחה.

4. קניות לחג – לונדון ידועה גם כעיר הקניות האולטימטיבית, ובכריסמס היא מתעלה על עצמה. החל מחנויות הכלבו המפורסמות כמו Harrods או Selfridges, דרך שדרות ואזורי הקניות התוססים של אוקספורד סטריט ורחוב ריג'נט, ועד לשווקים הוינטאגיים של בריק ליין או קמדן – אפשר למצוא בכל פינה בעיר מתנות מיוחדות, בגדים חמים ואופנתיים לחורף וכמובן את כל קישוטי החג שתרצו לקחת הביתה.

לונדון בכריסמס

שווקי חג המולד המומלצים ביותר בלונדון

שוק החג של הייד פארק – Winter Wonderland

המלצה ראשונה ובלתי מתפשרת היא Winter Wonderland העצום והמושקע בהייד פארק. מדובר למעשה בפארק שעשועים חורפי אדיר ממדים, שמשתרע על פני רוב שטחו של הפארק המפורסם. בין שפע הדוכנים המציעים צעיפים, מזכרות, קישוטים ומאכלים חמים, תוכלו למצוא גם מופעי קרקס, גלגל ענק, מסלול החלקה על הקרח, רכבת הרים מוארת, בית אימה מיוחד לכריסמס ועוד עשרות אטרקציות לכל הגילאים. השוק פתוח מ-10 בבוקר עד 10 בלילה כל יום, והכניסה חופשית, כך שתוכלו לבוא ליהנות ממנו שוב ושוב.

למרות שמדובר בשוק הגדול והפופולרי ביותר בעיר, הוא גם הכי מסחרי ועמוס, במיוחד בערבי סופי השבוע. לכן כדאי להגיע דווקא באמצע השבוע ובשעות הבוקר כדי להימנע מהמוני מבקרים.

כתובת: Hyde Park, London W2 2UH איך להגיע: תחנות המטרו הקרובות הן Knightsbridge, Hyde Park Corner ו-Marble Arch. מומלץ לבדוק באתר הרשמי של האירוע לגבי שינויים בתנועה והסדרי חניה מיוחדים.

שוק החג של מתחם קוונט גרדן

Covent Garden Christmas האלגנטי והמסורתי הוא אחת מנקודות החובה בעיר לכל מי שמחפש את רוח החג המושלמת. הכיכר העתיקה והמקסימה של הקוונט גרדן מקבלת מראה חג קסום, עם עצי אשוח מקושטים, אורות מנצנצים, מקהלות שרות והמון אנרגיות חיוביות. בשוק תוכלו למצוא דוכנים של אמנים ויוצרים מקומיים, בעלי מלאכה מסורתית ומוכרי אוכל גורמה.

הבונוס של השוק הזה הוא שהוא ממוקם בסמוך לאזורי הקניות המרכזיים של העיר, כך שתוכלו בקלות לשלב את הביקור עם שופינג בחנויות הגדולות או סתם טיול רגלי באזור. בנוסף, בכיכר עצמה נמצאת חנות הצעצועים האגדית Benjamin Pollock's, שהיא אטרקציה בפני עצמה עבור ילדים.

מומלץ להגיע לשוק גם בשעות הערב כדי להתרשם מההופעות החיות והמופעים המוזיקליים שהופכים את האווירה לקסומה עוד יותר.

כתובת: Covent Garden Piazza, London WC2E 8RF איך להגיע: תחנת המטרו הקרובה ביותר היא Covent Garden על קו הפיקדילי. אפשר גם להגיע ברגל מכיוון טרפלגר סקוור (10 דקות) או לסטר סקוור (7 דקות).

שוק הכריסמס הגרמני של מתחם ארמון המלכה

אם אתם מחפשים חוויה אותנטית של שוק חג המולד אירופאי קלאסי, שוק Winter Market בכיכר ארמון המלכה (Queen's Walk Marquee) בדרום מזרח לונדון הוא בשבילכם. עם דוכנים מעץ בסגנון בווארי מסורתי, מוכרים בתלבושות עממיות ומבחר עצום של נקניקיות ובירות גרמניות, תרגישו כאילו נחתתם היישר במינכן או נירנברג.

מלבד האוכל הנהדר, תמצאו כאן גם הרבה מתנות מיוחדות ואומנות מסורתית – החל מקישוטי עץ ידניים, דרך שעונים וכלה בצעיפים סרוגים וכובעי צמר חמימים במיוחד. בסופי שבוע גם מתקיימות הופעות חיות של להקות נשיפה גרמניות שמוסיפות עוד נופך לאווירה.

השוק מהווה נקודת בילוי מושלמת לפני או אחרי ביקור בגלגל המילניום (London Eye) שנמצא במרחק הליכה קצר, או כחלק מסיור באזור הנהדר של הסאות' בנק עם גשר המצעדים, בית המוזיאון הבריטי ושאר האטרקציות במרחק נגיעה.

כתובת: Queen's Walk Marquee, Belvedere Road, South Bank, London SE1 8XX איך להגיע: תחנת הרכבת התחתית הקרובה היא Waterloo, אבל אפשר גם לחבר את הביקור עם הליכה נעימה לאורך הטיילת של נהר התמזה.

שוק חג המולד של גני קיו

אם יוצא לכם לצאת קצת מהמרכז התיירותי העמוס של לונדון, ממש שווה להקדיש ערב מיוחד לשוק Kew Gardens Christmas. הגן הבוטני המפורסם הזה מארח בתקופת החגים פסטיבל אור קסום ומרהיב, עם מיצגים מוארים בין העצים, מנהרות אורות מנצנצות ושלל דוכנים חמימים שמוכרים פונץ' תפוחים חם, עוגיות ג'ינג'ר ומאכלים מפנקים אחרים.

הביקור בלילה מאפשר לכם לראות את הגן המדהים באור אחר – פרחים זוהרים, אגמים מוארים, ואפילו לייזרים מרקדים בין העצים. למרות שנמצא מחוץ למרכז העיר, השוק נגיש בקלות ברכבת התחתית, ושווה ביקור במיוחד אם אתם מחפשים פינוק רומנטית עם בן או בת הזוג.

כתובת: Kew, Richmond, London, TW9 3AE איך להגיע: הדרך הנוחה ביותר היא להגיע לתחנת המטרו Kew Gardens על הקו המהיר לריצ'מונד (District Line). משם מדובר ב-5 דקות הליכה לכניסה לגנים.

5 פסטיבלים ומופעי חג מולד בלונדון שלא תרצו להחמיץ

מלבד השווקים והאטרקציות, דצמבר בלונדון מתאפיין בשלל אירועי תרבות ומופעי במה שמעצימים את שמחת החג. הנה כמה מהמומלצים ביותר:

  1. "היפהפייה הנרדמת" בתיאטרון המלכותי אלברט הול – גרסה קלאסית של הבלט האהוב, בליווי הפילהרמונית המלכותית, וכמובן עם תפאורה ותלבושות מהממות שיעבירו אתכם אל ממלכת האגדות.
  2. מקהלות גוספל – לונדון מתגאה בכמה מלהקות הגוספל הטובות בעולם. בכל ערב אפשר למצוא הופעות של מקהלות כנסיות ושירה רוחנית באולמות כמו Cadogan Hall, Union Chapel או St Martin-in-the-Fields ולהתמלא ברוח החג.
  3. מופע אורות ברחוב אוקספורד – ורחוב ריג'נט – בשני המדרחובים המפורסמים האלה תוכלו ליהנות מתצוגות אורות LED מרשימות על חזיתות הבניינים, שמתחלפות ויוצרות מיצגים מרתקים וצבעוניים. מדובר בחוויה ויזואלית מהפנטת שגם מספקת רקע מעולה לשופינג החגיגי.
  4. מחזות זמר – דצמבר הוא הזמן האולטימטיבי לתפוס הופעה במערב הקצה התוסס. מחזות כמו "קולות מהתוף", "אלאדין", ו"שיער" במיטבם בתקופה הזו, עם משחק מלא אנרגיה ואווירת חג מיוחדת באולמות המפוארים.
  5. קונצרטים קלאסיים – אוהבי המוזיקה הקלאסית ימצאו שפע של קונצרטים בכנסיות ואולמות הקונצרטים של לונדון. החל ממיסות חג המולד המפורסמות של באך והנדל, דרך קטעים אהובים מ"מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, ועד לערבי זמר וקרולים מסורתיים – יש מבחר עצום של אפשרויות להעשיר את החוויה.

     

לונדון בכריסמס

להכניס לרשימה: אטרקציות חובה לתיירים בכריסמס הלונדוני

אז מלבד השווקים, המופעים והאווירה הכללית, איזה אתרים ספציפיים שווה לשלב בטיול? טוב ששאלתם! רכזנו לכם רק כמה מהם:

  • גלגל המילניום (London Eye) – מלבד היותו מוקד משיכה תיירותי כל השנה, בתקופת החגים הגלגל הענק זוכה לקישוטי תאורה מיוחדים שהופכים אותו למחזה מרהיב. שווה לעלות לסיבוב בשעות הערב ולראות את לונדון זוהרת באורות החג מגובה של 135 מטר.
  • מגדל הברידג' – אחד הסמלים המפורסמים ביותר של לונדון מתקשט אף הוא באורות חג מנצנצים שמשתקפים במי נהר התמזה. מומלץ לשלב את הביקור עם שייט בנהר או עם ארוחת ערב מפנקת באחת המסעדות שעל הגדה.
  • טירת המגדל (Tower of London) – כל השנה מדובר באתר חובה, אבל בתקופת החגים הביקור מקבל נופך מיוחד. תערוכת תכשיטי הכתר המלכותיים וחדר העינויים האימתני מוארים באור חג חדש, ובסופי שבוע מתקיימות בטירה הדרכות מיוחדות על מסורות החג של המלוכה האנגלית.
  • בתי הכנסת והקתדרלות – כריסמס הוא כמובן חג נוצרי בבסיסו, ואחת הדרכים הטובות לחוות את מהותו היא בביקור בכנסיות המפורסמות של העיר. בקתדרלת ווסטמינסטר, בקתדרלת סיינט פול או באביית ווסטמינסטר מתקיימות מיסות חג מולד מרגשות, קונצרטים מיוחדים של מקהלות ותערוכות נושא על ישו והנצרות.
  • שדרת האורות של רחוב אוקספורד – זכרנו כבר את השדרה הזו כשדיברנו על מופעי האורות, אבל היא מהווה אטרקציה בפני עצמה. החל משעות אחר הצהריים המוקדמות תוכלו לטייל ברחוב הקניות המפורסם, להתענג על מיצגי האור המתחלפים ולהיכנס לחנויות הכלבו המקושטות בצורה חגיגית במיוחד.

שופינג – קבלו טיפים לקניות של מתנות וקישוטים

בין אם בשווקים או ברחובות הראשיים, אי אפשר לדבר על חגיגות חג המולד בלי להזכיר את נושא הקניות והמתנות. לונדון מתהדרת בחלק מהחנויות הגדולות והאיכותיות בעולם למתנות מקוריות ומפנקות, ואלו כמה מהמקומות הבולטים:

1. הרודס (Harrods) – חנות הכלבו המפורסמת מתקשטת מדי שנה בצורה מושקעת ומרהיבה, ומציעה קומה שלמה של מתנות ייחודיות לחג – החל מקישוטים מהודרים של מעצבים, דרך צעצועים מיוחדים לילדים, ועד למארזי שוקולד ומתוקים אקסקלוסיביים. כדאי להקדיש לפחות כמה שעות לחקור את מבחר המחלקות העצום.

2. ליברטי לונדון (Liberty London) – חנות היוקרה הזו היא מוסד בריטי בפני עצמו, וידועה במיוחד בזכות מחלקת הטקסטיל והאופנה המפוארת שלה. אבל בחודש דצמבר היא גם אחת מחנויות המתנות היפות והמטופחות בעיר, עם מבחר גדול של קישוטים מסורתיים, מוצרי טיפוח ובישום איכותיים וכמובן פריטי לבוש אופנתיים שישדרגו את המלתחה החורפית.

3. סלפרידג'ס (Selfridges) – חובה לטייל בחנות הכלבו האייקונית והצבעונית הזו של אוקספורד סטריט. היא ידועה בזכות תצוגות החג שלה בחלונות הראווה, ומעבר לכך היא מעין "מרכז קניות" נפלא בפני עצמו עם מבחר מותגים ומוצרים שלא תמצאו בשום מקום אחר. בחנות חג המולד שלהם תגלו גם מתנות מיוחדות – דברי חשמל חכמים, אביזרי נסיעות, אלבומים מעוצבים ועוד.

4. פורטנום אנד מייסון (Fortnum & Mason) – החנות הזו, שנוסדה כבר במאה ה-17, מתהדרת במזון גורמה ומעדנים מהשורה הראשונה כל השנה. אבל בתקופת החגים המקום מתמלא בסלי מתנות אקסקלוסיביים, מארזי תה ייחודיים, עוגות חג יוצאות דופן, ושלל מוצרים נוספים שיהפכו כל ארוחה לחגיגה של ממש. בונוס – העיצוב והאריזות של פורטנום הם כה יפים, שכמעט ולא צריך לעטוף את המתנות בעצמכם!

5. שוק ספיטלפילדס (Spitalfields Market) ושוק קמדן לוק (Camden Lock Market) – עבור מתנות מקוריות באמת ופחות מסחריות או יקרות, כדאי לחפש דווקא בכמה משוקי הפשפשים והיד שנייה המעולים של לונדון. בספיטלפילדס תמצאו דוכנים רבים של מעצבים צעירים, אופנה, תכשיטים ומזכרות בעבודת יד. בקמדן יש יותר דגש על וינטאג', אופנה אתנית, חפצי אמנות ואוכל רחוב טעים במיוחד. בשניהם מובטחת חוויית קניות ססגונית ומלאת אופי.

ירון לוי
ירון לוי

מדריך טיולים בלונדון המתגורר בלונדון כבר 6 שנים. עם הניסיון הרב ולאחר הדרכת מאות טיולים וסיורים בלונדון, החליט להפשיל שרוולים ולהנגיש את כל הידע והניסיון שצבר לכלל המטיילים הישראלים בלונדון באמצעות אתר "לגלות את לונדון".