מלך האריות בלונדון

אין ספק שאחד הסרטים האנימציה האהובים והמצליחים ביותר בכל הזמנים הוא "מלך האריות" של אולפני דיסני. כבר יותר מ-25 שנה שהסיפור המרגש על הדרך להפוך מגור קטן למלך האריות, מלווה בפסקול נפלא ובדמויות בלתי נשכחות, ממשיך לכבוש את ליבם של ילדים ומבוגרים ברחבי העולם. אבל מאז שנת 1999, מלך האריות לא רק סרט – הוא הפך למחזמר מדהים ופורץ דרך שסחף והרשים מיליוני צופים מסביב לגלובוס.

מזה 23 שנים ברציפות, הפקת המחזמר של "מלך האריות" בלונדון ממשיכה למלא אולמות ולרגש קהל מכל הגילאים. אם גם אתם מתכננים טיול ללונדון ומתלבטים האם לשלב ביקור במופע, הגעתם למקום הנכון. במאמר הזה נצלול לעומק החוויה של המחזמר, נלמד על כל הפרטים החשובים כמו רכישת כרטיסים, נבין מה בדיוק רואים במופע ואיך להפיק ממנו את המקסימום. אז תחזיקו חזק בכס המלכות, כי אנחנו יוצאים למסע קסום אל שממת הסוואנה הפראית, אל עולם שכולו "האקונה מטטה"!

בואו להכיר. קצת על המחזמר של מלך האריות בלונדון

ההפקה הלונדונית של "מלך האריות" הועלתה לראשונה באוקטובר 1999 בתיאטרון ליריק שבלב הווסט-אנד. ההצגה זכתה להצלחה מידית ולשבחי מבקרים על עבודת הבימוי המרהיבה, המוזיקה הסוחפת והמסר האוניברסלי. מאז, היא שוברת שיאי צפייה וזוכה פרסים יוקרתיים, והפכה לאחת ההפקות המצליחות והארוכות ביותר בתולדות התיאטרון המערבי.

גולת הכותרת היא כמובן עבודת התפאורה, התלבושות והמסכות שנעשו על ידי המעצבת המהוללת ג'ולי טיימור. היא הצליחה לתרגם את החן והקסם של הסרט המצויר לשפה תיאטרלית חדשנית, שמשלבת אלמנטים אפריקאים מסורתיים עם טכנולוגיה מתקדמת. התוצאה היא מחזה מרהיב ועוצר נשימה, שמעורר השתאות בכל רגע.

בנוסף לעיצוב הבימתי, שירי המופע המוכרים והאהובים בלחנים של אלטון ג'ון ובעיבודים אפריקאים אותנטיים, הופכים את החוויה למרגשת ובלתי נשכחת. מ-"Circle of Life" דרך "Hakuna Matata" ו"Can You Feel the Love Tonight" – השירים מרגשים ומרוממים בדיוק כמו בסרט, ומבוצעים בצורה מושלמת על ידי הקאסט המוכשר.

ואם כבר מדברים על הקאסט – ההפקה הלונדונית התברכה בנבחרת מרשימה של שחקנים וזמרים בריטים ואפריקאים, שמביאים לחיים בצורה אנרגטית ומצחיקה את דמויות הסרט האהובות. משחק מרגש של מופאסה וסימבה, דרך טימון ופומבה מבדרים ועד לדמותו המאיימת של הדוד הרשע סקאר – כל דמות זוכה לפיתוח ועומק שלא תמיד מורגש בסרט ושהופך אותן לאנושיות וקרובות ללב.

הצצה אל מה רואים במופע

ברמה העלילתית, המחזמר נאמן לחלוטין לסיפור המוכר של הסרט. זהו מסעו של הגור סימבה, בנו של מלך האריות מופאסה, שנאלץ לברוח מממלכתו כשדודו הרשע סקאר רוצח את אביו וכובש את השלטון. בגלות, הוא פוגש בחברים טובים כמו טימון ופומבה, ועובר תהליך התבגרות ולמידה על החיים ומשמעותם, עד שהוא מוכן לחזור ולתבוע בחזרה את כס המלוכה שמגיע לו. מדובר במסע מרגש ומצחיק, המלא בערכים חשובים של חברות, אהבה ונאמנות לשורשים.

אבל מה שהופך את המחזמר למיוחד, היא כמובן הדרך בה הסיפור מסופר ומוצג על במה. שילוב של מוזיקה אפריקאית מקורית עם להיטי הסרט המוכרים, יוצר פסקול עשיר ומגוון שמלווה את הצופה לאורך כל הדרך. השירים החדשים שנכתבו במיוחד למחזמר על ידי אותם מלחינים עטורי פרסים, משתלבים באופן הרמוני עם המנגינות האייקוניות ומוסיפים עוד נדבך לסיפור ולדמויות.

מבחינה חזותית, "מלך האריות" על במה הוא מחזה מדהים ביופיו. התפאורה המינימליסטית אך המדויקת יוצרת את האשליה של שממת סוואנה אינסופית, כשברקע מתנוססת שקיעה מרהיבה ועצי באובב אפריקאים אותנטיים. אבל האלמנט הכי מרשים הוא כמובן עיצוב הדמויות על הבמה – שימוש מבריק במסכות ענק, בובות מורכבות ותלבושות צבעוניות יוצר אפקט קסום המשלב בין אדם לחיה. תנועת השחקנים, שפת הגוף שלהם ומשחקם, משלימים את האשליה ונותנים לנו הצצה אמיתית לנפשם של האריות, הקופים, הצבועים והאנטילופות.

במהלך כל המופע משובצות גם כוריאוגרפיות מרהיבות של ריקודים אפריקאים, קרבות לחימה וסצנות קבוצתיות שמזכירות לנו את המעגליות והאחדות של מעגל החיים. הבמה כולה הופכת ליצור חי ונושם, המספר את הסיפור האהוב בשפה חדשה ומרתקת.

לצד כל הדרמה והפאתוס, לא חסרות גם סצנות משעשעות ומצחיקות, במיוחד בזכות הופעותיהם של טימון ופומבה או זאזו הציפור הצבעונית. מדובר על מופע שלם וגדוש ברגש ובאנרגיות, שנוגע במגוון רחב של חוויות ותחושות.

מלך האריות בלונדון

כרטיסים למחזמר – כמה זה עולה ואיפה כדאי לקנות?

אחרי שנוכחתם לדעת עד כמה מדהים מחזמר "מלך האריות", בטח כבר מתחשק לכם להזמין כרטיסים. אבל המחירים לא תמיד זולים, ויש שפע של סוגי כרטיסים ומושבים שונים. אז בואו נעשה קצת סדר.

נכון לעונת 2023/2024, טווח המחירים הממוצע לכרטיס נע בין 30 ל-175 פאונד, תלוי בימים, בשעות המופע ובסוג המושב. המחירים הנמוכים ביותר מתייחסים בדרך כלל להצגות באמצע השבוע (ימים ג'-ה') במושבים צדדיים או מרוחקים יותר מהבמה. ככל שמתקרבים לסופי שבוע ולחגים, או שבוחרים מושבים מרכזיים קרובים יותר לבמה, כך המחיר יעלה.

שימו לב: הקפידו לקנות מאתרים מוכרים ולא ליפול קורבן לספסרות או לכרטיסים מזויפים.

אם אתם כבר בלונדון ומחליטים ברגע האחרון, כדאי לנסות את המזל בקופות התיאטרון עצמו ביום המופע – לעתים משתחררים כרטיסים של הרגע אחרון במחירים מוזלים. תוכלו גם להתעדכן ברשימות ההמתנה לביטולים דרך האתר או בקופות.

מידע חשוב על המופע

לפני שמזמינים, חשוב לדעת כמה פרטים טכניים על חוויית הצפייה:

  • אורך המופע: ההצגה נמשכת כשעתיים וחצי כולל הפסקה של 15 דקות באמצע. מומלץ להגיע לפחות 20-30 דקות לפני השעה הנקובה כדי למצוא חניה, להתמקם בנחת ואולי לקנות פופקורן.
  • מגבלת גיל: בתיאטרון ליריק מותרת כניסה לילדים מגיל 3 ומעלה. למרות שהמופע מתאים לכל המשפחה, חשוב לשקול את רמת הריכוז והסבלנות של ילדים קטנים. יש כמה רגעים אינטנסיביים ומפחידים (סצנת מותו של מופאסה למשל) שיכולים להיות מאתגרים לצעירים מדי.
  • נגישות: האולם נגיש לבעלי מוגבלויות ומותאם לכיסאות גלגלים במספר מקומות ישיבה ייעודיים. יש גם אפשרות לקבל מערכות הקשבה מיוחדות לכבדי שמיעה. מומלץ ליצור קשר מראש עם משרדי הכרטיסים כדי להתאים את המושבים לצרכים האישיים שלכם.
  • לבוש: אין דרישה מיוחדת ללבוש פורמלי, אבל מכיוון שמדובר בתיאטרון יוקרתי, רצוי להתלבש יפה ובהתאם לעונה. קחו בחשבון שבאולם עצמו מופעל מיזוג אוויר, אז גם בקיץ כדאי לקחת עליונית או סוודר.

מלך האריות בלונדון

6 טיפים מנצחים לחוויה מקסימלית במופע

1. הגיעו מוקדם – ככה תהיה לכם שהות להסתובב בכניסה המעוצבת, לקנות מזכרות ממותגות (חולצות, בובות, מחזיקי מפתחות ועוד), להצטלם, וגם למצוא בנחת את מקומכם באולם לפני שהאורות כבים.

2. שבו קרוב לבמה – ברור שהמחיר גבוה יותר, אבל אם תוכלו להרשות לעצמכם, מושבים מרכזיים בשורות הראשונות יאפשרו לכם לראות את הבעות השחקנים, את הבובות המורכבות ואת עבודת התפאורה המדהימה בצורה הכי טובה. במיוחד בהצגה ויזואלית כמו מלך האריות, זה יכול להעצים משמעותית את החוויה.

3. קראו או צפו שוב בסיפור המקורי – אמנם המחזמר נאמן לרוח הסרט, אבל יש בו גם שינויים ותוספות. אם תגיעו עם הסיפור טרי בזיכרון, תוכלו להעריך טוב יותר את העיבוד הבימתי ולשים לב לפרשנויות מעניינות של הבמאי והשחקנים.

4. האזינו לפסקול לפני ואחרי – מלך האריות ידוע כאחד הפסקולים הגדולים בכל הזמנים, והמחזמר מוסיף עליו עוד נדבך. האזנה מוקדמת לשירים תעזור לכם להתחבר אליהם יותר במופע עצמו, ואחר כך גם "להינעל" על המנגינות והמסרים ולהעצים את החוויה.

5. שימו לב לפרטים הקטנים – עושר הפרטים בעיצוב במה, בתלבושות ובמוזיקה הוא אדיר. שימו לב למשל לתנועה של חיות ה"רקע" על הבמה, לצלילים האפריקאים האותנטיים, למעברים בין התפאורות. ככל שתתבוננו יותר לעומק, ככה תגלו עוד ועוד שכבות מרתקות בהפקה.

6. קנו מזכרת – חוץ מהתמונות והזיכרונות, כיף לקחת הביתה מזכרת מוחשית מהמופע. אל תוותרו על ביקור בחנות הרשמית של ההפקה בתיאטרון, שם תמצאו מגוון פריטים ייחודיים ואיכותיים כמו חולצות, כוסות, מחזיקי מפתחות, בובות של הדמויות ועוד. זו מתנה מושלמת לילדים או לעצמכם, שתישאר אתכם הרבה אחרי שיאמרו "האקונה מטטה" בפעם האחרונה.

חוויה מרגשת לילדים בכל הגילאים

מחזמר "מלך האריות" בלונדון הוא לא סתם עוד הצגה – מדובר בחוויה תיאטרלית, חזותית ורגשית שלמה ועוצרת נשימה. היכולת של היוצרים לקחת סרט אנימציה קלאסי ולהפוך אותו ליצירת אמנות חיה ונושמת על הבמה, היא לא פחות ממדהימה. זהו מופע שמצליח לגעת בקהל מכל הגילאים והתרבויות, בזכות ערכי הליבה האוניברסליים של הסיפור – אהבה, משפחה, חברות, התמודדות ואומץ.

עם השילוב המופלא של מוזיקה, תנועה, אמנות חזותית ומשחק, "מלך האריות" יוצר עולם קסום ששואב את הצופה פנימה מהרגע הראשון. קשה שלא להתרגש למראה השמש הזורחת על ציור הסוואנה בפתיחה, או לזרום עם השמחה והקצב של "Hakuna Matata". בתפישה תיאטרלית חדשנית ומלאת דמיון, הדמויות האהובות מקבלות נופך חדש ועומק נוסף, והסיפור המוכר בעל פה הופך למסע מחודש ומפתיע.

באופן אישי, צפיתי בהצגה פעמיים, בהפרש של 10 שנים, ובכל פעם גיליתי בה משהו חדש ומרגש. זו ההתנסות שבאמת מתאימה לכל אחד – גם מבוגרים שלא בהכרח חובבי מחזות זמר ימצאו בה עניין, וכמובן שילדים (מגיל מתאים) יתלהבו מהצבעוניות, מההומור ומהקסם שבחיבור האנושי-חייתי.

אז אם יוצא לכם להיות בלונדון, אל תפספסו את ההזדמנות לתפוס את "מלך האריות" על בימת התיאטרון. כן, זה אולי אחד הבילויים היקרים יותר בעיר, אבל החוויה שווה כל פאונד. בין אם אתם מעריצי דיסני מושבעים או סתם מחפשים ערב של בידור איכותי ומושקע, סימבה והחבורה מבטיחים לכם הרפתקה קסומה ובלתי נשכחת. פשוט תנו לעצמכם להיסחף בקצב ההאקונה מטטה – וליהנות מכל רגע במעגל החיים הקסום הזה על הבמה.

ירון לוי
ירון לוי

מדריך טיולים בלונדון המתגורר בלונדון כבר 6 שנים. עם הניסיון הרב ולאחר הדרכת מאות טיולים וסיורים בלונדון, החליט להפשיל שרוולים ולהנגיש את כל הידע והניסיון שצבר לכלל המטיילים הישראלים בלונדון באמצעות אתר "לגלות את לונדון".